bahagia atau sebaliknya...senang atau sukar..., hidup adalah untuk dinikmati...

Saturday, November 6, 2010

bah di utara 2010

hari ni di kampung, matahari tak berapa nampak, mendung..sat-sat gerimis..
macam mana bah kat utara nak surut ni..silap2 boleh sampai sungai petani ni...

salah sorang mangsa bah ni; housemate aku :( .. hari2 dok update pasai famili dia kat kepala batas yang kena banjir.. depa pi pindah rumah tok dia kat aloq staq..yang sedihnya, umah tok dia pun bah gak..kesiannya..

dua tiga hari ni, dia nak balik pi tengok depa tapi mak dia tak bagi..satgi dibuatnya dia pulak terperangkap dalam banjir tu..jadi cerita lain la pulak..dah la kat sana nu orang dok kelam kabut..
tup tup..taksat, dia hantaq sms kata dah sampai aloq staq, qanduk ayaq la tu..

selama umuq aku ni, aku tak pernah hadapi bah walaupun rumah aku dekat dengan sungai..mungkin sebab dekat dengan muara..tapi mak aku cerita, pernah la banjir masa aku tak lahir lagi..jadi aku tak sempat ada pengalaman ni dan aku mohon padaNya agar dijauhkan dari bencana ni..

kepada mangsa2 banjir dan khususnya buat housemate aku, banyak2 bersabaq na!..semua yang terjadi adalah kerana kekuasaanNya..

semoga ayaq bah cepat surut dan kembali pulih macam sediakala...

No comments: