bahagia atau sebaliknya...senang atau sukar..., hidup adalah untuk dinikmati...

Saturday, November 6, 2010

duit-duit vs RM10

ni pokok duit2 aku..
sebelum pokok yang ni..ada lagi sepasu,
dulu aku pernah beli kat nursery..anak pokok RM10..
pastu ntah macam mana, atas alasan kesibukan mengejar kerjaya, pokok tu mati...
pastu awal tahun ni waktu dok belek2 pokok kat rumah mak aku, nak tengok hat mana satu yang berkenan nak kidnap,
aku terpandang la pokok duit2..
tapi takkan nak angkut seperdu pokok duit2 yang besaq tu..
confirm mak aku tak bagi..
jadinya, dengan lafaz Bismillahhirrahmanirrahim,
aku kutei selai daun dia, pastu aku semai...

tadaaaa... ni la hasil semaian aku...




 
tak perlu bazirkan RM10 tu kan..he he he

kalaula aku boleh tanam selai RM10, 
pastu RM10 tu membesar dan mengeluarkan hasil macam ni...
kan best..
kan aku tak perlu tertekan di tempat keja..
kan aku boleh sesuka hati ja pi shopping2..
kan aku tak payah mengadap auditor2..
kan aku tak payah bosan dgn KRA org..

*hishhhhh..apa yang hang dok merepek ni???*

No comments: