Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ad

Monday, December 13, 2010

gift from paris..saya suka :)

hari sabtu lepas aku keluaq jumpa kawan baikku..


tengok la dia bagi gift kat aku..

scarf

 key chain




walaupun dia cikgu kat batu pahat tapi kami kerap berhubung melalui fb..dia junior aku waktu kat mrsm dulu, pastu sama2 kerja sekali kat kilang sebelum ni, sebelum dia dapat cikgu..kami banyak berkongsi cerita dan luahan hati..
actually dia baru balik dari tour europe...ireland-london-france..best kan dengar.. tengok gambar2 dia kat sana, main salji...dan memang best sangat dengar dia bercerita pasal tour tu..dia pergi berdua, backpack dgn kawan dia..memang adventure tau... bercerita pasal betapa sejuk di sana, fobia dengan sejuk melampau, omputih sendiri kata cuaca kali ni memang ekstrem.. naik cruise, dikejar tupai..melawat trafalgar square, big ben, banyak lagi lah..di france, betapa penduduknya tak berbahasa english, saat yang sukar bagi depa..memang itu pengalaman yang paling bermakna bagi dia, katanya..
bestnya dpt sampai ke effeil tower(aku sangat cemburu...hu hu) ..aku pun nak berangan lebih kuat lepas ni..mana tau, boleh sampai ke sana..he he.. kos perubatan sangat mahal.. makanan not that much difficult..ada kedai makanan halal..
pastu, dia plan nak further study kat sana.. dia jemput aku pi jalan2 sana kalau dia dapat tempat kat sana..
aku teruja dengan cerita2 menarik dia.. so, tahun depan, betul2 aku kena bajet ni..mana tau, aku ada rezki nak melawat tempat orang.. hisshhh..dah la baru dok plan cuti2 ni..adakah europe tour termasuk dalam list aku tahun depan?? hhmmm..ada sesapa bermurah hati nak sponsor aku? he he he


kesimpulan: angan2 bisa menjadi kenyataan..aku kagum dengan semangat dia..