bahagia atau sebaliknya...senang atau sukar..., hidup adalah untuk dinikmati...

Tuesday, December 28, 2010

gulai kijang & roti kentang

lagi pasal makanan... :)

gulai

 roti kentang

balik kampung hari sabtu tu, dah agak lewat..aku dok ralit baca suratkhabar, tengok tv..ntah pukul brapa, 11 malam kot..aku baru pi tengok apa yang ada kat dapuq..buka periuk, wah!! gulai..teringat potato bread yang aku beli kat tesco petang tu..apa lagi, mana boleh tahan dengan gulai mak aku ni..
makan gulai tu, daging dia rasa macam tak macam biasa..mungkin mak aku campuq dengan hati kot..
pastu adik aku tanya.. 'hang tau dak hang makan apa?'
baru aku ingat, rasa2 balik..ni bukan daging lembu nih..
pastu dia bagitau..daging kijang la...
oohhhh, macam ni rupanya daging kijang...yang aku tau mak aku buat gulai daging dan aku tak boleh kalau tak melantak, tak kira la daging apa pun...
tekstur daging kijang lebih halus..rasa? tak dak beza sangat pun aku rasa antara dia dengan lembu..
resepi, jangan tanya..aku memang tak reti masak pun..tapi aku suka makan...
hu hu hu

4 comments:

Cik Ina minat Do do Cheng said...

Mana dapat daging kijang tu?sedap, mesti cam rusa.akak tak pernah makan lagi.cicah ngan roti pulak tu.menelam air liur akak.

MasZuber said...

hmm terlior pula rasenye..

norh said...

*Cik Ina minat Do do Cheng
abang ipar bagi..saya ni asal gulai yang mak buat, semua sedap..isi daging dia lagi halus dari daging lembu..sedap..

norh said...

*MasZuber
sangat sedap..sampai nak dekat waktu tido pun, boleh makan lagi..he he