Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ad

Monday, December 27, 2010

no record means work is not done

isnin..27/12/2010
apa khabar hari ni? 
aku? hari yang tak ribut..he he he
..walaupun hujung bulan atau lebih tepat lagi hujung tahun, tapi semuanya nampak terurus.. :)
mungkin sebab aku sendiri nak start berfikiran positif..semua masalah dapat diselesaikan dan tak namanya hidup kalau tak ada masalah...kan!!!
hari ni aku bagi training kat anak buah; pasal microassay..huh, dah berapa lama aku tak buat microbiological test..rindu pulak..tapi aku suka bagi training, terasa puas bila dapat berkongsi ilmu dengan orang lain..waktu training tadi, aku punggah validation report lama, tahun 2007... nak tergelak pun ada..tulisan aku memang dah beza, dulu2 tulisan huruf kecik2 semua dan teratur kemas...sekarang ni, jangan harap la..dah nak rupa cakar ayam..
isi kandungan report tu? bila baca bersungguh balik, baru la dapat recall apa yang aku dah buat tahun 2007 tu..memang tak boleh ingat details la.. that's why everything are to be recorded..no record means work is not done (one of the GMP rule)...

2 comments:

noreed said...

tapi bila nak buat documentaion tu lah yg sy plg lemah n liat...huhuhu

norh said...

masa nak buat doc ok lagi tapi masa kena audit, lagi teruk..kekadang, yang betul pun kita boleh buatkan ia jadi salah kalau tak kena gaya..