bahagia atau sebaliknya...senang atau sukar..., hidup adalah untuk dinikmati...

Monday, August 15, 2011

iftar

nak tau tak, ada hal yang agak ganjil sikit berlaku sepanjang bulan puasa ni...

cuba teka?

he heheh

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*


aku memasak untuk berbuka...

dah brapa lama aku tak memasak pun aku tak tau..pastu alih2 housemate ajak memasak untuk berbuka...dah balik kul 5, memang  sempat la kan untuk masak..takde la banyak sangat ku mengabis kat pasar ramadhan tahun ni.. kecuali waktu balik kg ja, keluar dengan anak2 menakan, layan je la apa yang depa nak makan, kesian budak2 puasa, teringin nak makan macam2...

dan waktu kat kg, tak dak makna la aku nak memasak...mak yang masak.. dan lagi, selalu sabtu dgn ahad, kakak akan bagi nasi & lauk pauk kenduri berbuka puasa yang abg ipar masak... Alhamdulillah, rezeki jangan ditolak... :) 
ada sekali tu, kanji berlaukkan ketam...hmmmmm

antara menu aku selama memasak untuk berbuka ni;
sambal ikan bilis kentang, sambal sotong, ayam masak merah, kerabu nenas, sayur bayam, sayur sawi, tempoyak, acar buah, ikan masak kicap, bergedil...boleh la untuk tekak kami berdua... :)) 

tak lupa jugak pencuci mulut, trifle...
nama ja makan berdua tapi macam nak makan 4 orang..mana yang tak abih tu, perangat utk esok la..
aku sahur minum ayaq dgn makan kurma ja... 

bila memasak ni, terasa aku ni seorang yang rajin pulak... :P

17 comments:

Daddy Ziyyad said...

Lepas ni cuba memasak time sahur pulak ! :p

MasZuber said...

best kan masak sendiri :)

miloais said...

bak kata DZ... lepas ni cuba masak utk bersahur pula!

sambal ikan bilis kentang - iols suker....!

nak plak pedas dan panas kan???
memang makan tak hengat kekdahnya!

Tukang Karut said...

aku masak di bazar ramadhan jea...

bunga said...

sahur ngn air n kurma jer..wah..bunga lau xmakan nasi cam xlengkap..hehee

gadisBunga said...

aku rasa tertampar...hihihi!

h4ni3 said...

mana gambar2 hasil masakan?
hehe

Ann Huda (Ate) said...

Selama ini bukan kerana tak rajin, tapi kesibukan kerja dan tiada keperluan (sekadar makan berdua, kadang tak berbaloi masak) menjadikan Norh jarang dan susah untuk masak. (Cehhh..Ate tolong berikan Norh alasan...hehehe)

Lina Rahim said...

amboi Norh..banyaknya juadah berbuka puasa..

Asrul "iLham" Sany said...

masak best...tapi part mencuci...muahahaha

gedek! said...

buktikan....

(hantar kat uncle sikit)

@xiM said...

rajin!!!

Cik Ina Do do Cheng said...

norh baguslah cam tu kalau masak boleh ikut selera sendiri. anak cik ina yang duk bujang pun suka masak sendiri , katanya menepati citarasa sendiri. lagi pun bila pikir balik beli lauk siap lagi mahal nak dibanding ngan beli bahan lepas tu masak sendiri.pada pandangan akak.

eMMe said...

norh, mu husband pun....dia sahur kurma n air je, legaaa.....bini dia tak yah susah2 nak masakkk..masak utk berbuka....pegh!!! bini di masakkk....ala..simple2 je, beli lauk kat luar kannye smuanye sedap kan....

Papa Mifz said...

masak sendiri lagi puas kan mkn....

Kakzakie said...

Memang pun rajin bila dah memasak pun...

Kakak ambil kesempatan ank ucap Selamat hari Raya, maaf anadai ada yg terguris hati selama kita berblog....:)

Dr. Ben said...

eid mubarak!