bahagia atau sebaliknya...senang atau sukar..., hidup adalah untuk dinikmati...

Sunday, February 12, 2012

bendang


jelapang padi seberang prai

sekarang ni, dah sampai masa mesin padi dok kat petak bendang

kebanyakan padi dah dituai..

masa aku sekolah rendah dulu,

belakang rumah aku adalah bendang tapi sekarang ni dah jadi taman perumahan

bendang tu memang tempat aku berkubang..

memori pacat lintah selut masih terpahat :)

nikmat tau! he he

aku ada satu harapan

nak snap gambar sawah padi berlatar belakangkan gunung jerai yang disinari suria pagi

namun buat masa ni, aku hanya rakamkan dengan mata sendiri,

belum sempat dengan kamera,

sebab aku selalu lambat dari rumah mak aku nak ke tempat keja.. :P

7 comments:

atuk said...

Assalamualaikum Norh

selalu makan nasi beras baru la...yer...

cheqna said...

teringat zaman kecik2 dulu...
besh..
bendang..tangkap ikan..
pacat lintah.....=)

insan_marhaen said...

itupun IM rasa tak lama lagi bertukar menjadi hutan batu!

-gedek! said...

uncle membesar di new york...

lalala

rosli said...

Norh,

Saya tumpang sernok tengok bendang ni....hati dan jiwa saya serasi dengan pemandangan bendang....luas mata memandang

MulutPayau said...

tengok bendang mmng teringat zaman kecik2 dulu...skrang ni semua dah tak ada...

Cik Ina Do Do Cheng said...

eruja teruja teruja, tak dapat nak gambarkan ngan perkataan, betapa teringin akak nak rasa memegang padi tu. Norh tahu tak , seumur hidup akak tak pernah lagi pegang padi dan memijak tanah bendang tu.