Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ad

Sunday, June 10, 2012

menelusuri waktu

Sepanjang hidup ni, terasa banyak hal yg dah dilalui...dan sebenarnya bukanlah seindah yg aku pamerkan kat blog ni...mungkin sedari dulu aku tak biasa berkongsi masalah dgn sesiapa.. Selalunya aku menangis pun sendirian ja..selalunya tu adalah zaman aku muda2 dulu..sekarang ni air mata dah kurang  kot...mungkin jugak sebab aku pernah minta pada Dia agar tak perlu berperasaan lg..gila lah bila ingat2 balik..


So, biarlah kawan2 kat sini nampak yg best2 saja...dan actually kawan2 kat luaq pun sama...nampak aku mcm tak ada masalah...smooth ja hidup, bak kata salah sorang anak buah aku kat ofis yg merangkap kawan jugak bila luaq ofis..


Walaupun aku tak kongsi masalah aku, boleh jugak aku bgtau yg aku ni seorg pendengar yg baik..kadang2 bg nasihat pada buddy di sekeliling mcm la aku pandai sangat dan boleh ja layan masalah.. Mungkin jugak kata2 ku pada depa adalah kata2 ku utk diri sendiri..


Aku banyak berguru dgn pengalaman sendiri... Dan aku perasan, semakin lama kita akan berubah fokus hidup bergantung dgn usia dan pengalaman yg kita lalui....


Fokus aku sejak tahun lepas dan sampai sekarang untuk buat apa yg aku suka dan yg aku suka tu adalah berjalan2...memang aku tak salahkan diri kalau duit aku terabih kat situ..he he he...  


Mungkinkah lepas ni, aku akan berubah fokus??


Published with Blogger-droid v2.0.4

5 comments:

atuk said...

Assalamualaikum Norh

pengalaman mendewasakan kita

melancong satu hobby yg boleh mengukuhkan iman

NasQ said...

ala... siapa kita di alam maya ni bukannya orang tau pun...

fatin said...

jauh perjalanan luas pemandangan~

MulutPayau said...

akak pun suka jalan2...kadang2 tak kisah perabih duit asalkan dapat apa yg kita ingini...hehehe

insan marhaen said...

berguru dengan pengalaman sendiri itu baik. berguru dengan pengalaman orang lain lagi baik!