bahagia atau sebaliknya...senang atau sukar..., hidup adalah untuk dinikmati...

Monday, July 23, 2012

benang kasih

Semalam mak buat kuih lopes..

Pagi tadi dalam peti ais masih ada baki dalam balutan daun pisang...

Memang dari semalam aku dok ingat nak tapau...

Aku bab memasak ni agak fail, nak buat air gula utk kuih lopes ni pun aku tak tau..

Aku tanya mak, mak pun bagitau cara2...

Aku bungkus la barang2 tu..

Pastu mak kata, ni benang untuk potong kuih lopes tu tapi bagi aku, tak pa lah...

Aku ada benang kat rumah...dak pun, pakai pisau ja la..

Tadi bila aku buka bungkus tu waktu nak makan tadi, ada benang yg mak aku potong dan masukkan dalam plastik tu...


Sebak...

Bukan seutas benang, tapi kasih ibu yang tidak ternilai...


Published with Blogger-droid v2.0.4

4 comments:

Tukang Karut said...

tetiba nak nyanyi lagu ibu... owh ibu...

eMMe said...

Salam Norh, selamat Berbuka puasa... alahai.. kasih ibu membawa ke syurga... kuih lopis mmg sedap..nak2 mak kite yg masak...

MulutPayau said...

tetiba teringat pada masakan ibu....air tangan ibu mmng best..

Selamat mnjalani ibadah puasa utk Norh...

Fatin Mraz said...

Terusik hati bace nih...