bahagia atau sebaliknya...senang atau sukar..., hidup adalah untuk dinikmati...

Monday, September 10, 2012

bukan rezeki aku


lepas cium mak pagi tadi,
mak pesan...

"jangan la dok sedih,
yang dah hilang tu,
memang bukan rezeki kita..
kalau dah bukan rezeki kita,
benda tu takkan jadi hak kita.."

sebak pulak aku waktu drive nak pi keja..
jatuh gak la setitis dua ayaq mata..

terngiang-ngiang lagi ni..

"jangan la dok sedih sangat, kalau dah hilang, itu bukan rezeki kita..."


:'(


p/s: mak aku pesan pasal kamera/barang2 aku yang hilang kena pecah rumah hari tu.. tapi aku tak la terasa sangat pasal barang2 tu..sebab aku tak banyak habiskan masa pikir pasal barang2 tu.. 
tetapi, awat sesetengah perkara kita tak boleh lupakan dan kehilangan itulah yang membuatkan aku sedih...


5 comments:

Acik Erna said...

assalam norh..lagi dipesan lagi buat hati ita sedih..tapi memang betul dah bukan rezeki kan..

whitecappuccino said...

memang bkn senang nak lupakan sesuatu yg tlh hilang.

Gentleman Frog said...

salam,

pencuri patut dipotong tangan.

Sharing is caring

makchaq said...

Bila kena pecah? Ada orang ka dalam rumah masa tu?

norh said...

Acik:

salam..itulah..
kalau oarng tak cakap apa2, ok ja..
tapi bila mak pulak yang pesan..sebak pulak jadinya..


WC:

masa pun belum tentu kan..


GF:

tu la..ingat senang2 ka org beli semua2 benda tu..


Makchaq:

org pecah rumah 4 hari sebelum raya, masa tu saya dgn housemate pi keja..