bahagia atau sebaliknya...senang atau sukar..., hidup adalah untuk dinikmati...

Wednesday, October 10, 2012

pisang berbuah banyak kali

dinner malam ni
pisang nangka
cicah gula


dialog housemate aku dengan jiran

Jiran: pokok pisang tumbang kat belakang tu
Housemate aku: oh ya ka? angin ka petang tadi?
Jiran: Tak la..dah tumbang dua hari lepas..


pisang nangka yang aku tanam memang tak berhenti buahkan hasil
bukan bermakna pisang berbuah banyak kali..
Tapi syok gak kan kalau berbuah banyak kali..boleh berniaga pisang untuk masukkan dalam tabung ;)
sekali hasil, ada la dalam 7 hingga 8 sikat dalam 1 tandan..
selalu gak la pisang tu tumbang sendiri :P

yang kali ni, jiran aku dah siap potong daun2 tu dah..

pisang2 tu dah selamat kat dalam perut
tapi sampai la ni aku tak potong lagi batang pisang tu..
tunggu jiran aku yang lagi sorang tolong tebang..

waktu macam ni yang aku dok tertanya2 ni, awat la calon suami kita tak boleh pilih macam kita pilih barang kat supermarket? 
berkenan saja, boleh pilih2 dan terus ambik...
 
 
kesimpulan;
pisang nangka yang aku tanam sangat sedap ;)

8 comments:

Tukang Karut said...

apa kaitan entry ni dengan calon suami?

norh said...

rasa malas sangat nak kena tebang pokok pisang tu, pastu nak kena angkut bawa pi kat tong sampah..hu hu

Alin Marlini said...

memang sedap dicicah ngan gula

Daddy Ziyyad said...

Perghhhh..gula tu...marah Najib tau makan pisang dgn gula...nanti kencing manis...~haha

Gentleman Frog said...

Salam,

Harga gula dah naik oiii

Circusly election an UPSI dilemma

MulutPayau said...

akak tak pernah makan pisang goreng cicah ngan gula...hehehe

norh said...

*Alin

nak-nak lagi pisang yang dah dekat nak masak..


*DZ

tumpang boleh makan..erkkk


*GF

ye ke..beli gula sepeket tahan tiga bulan..he he


*MP

akak cuba tengok..

sal-nurbeena said...

Lg suka makan ngan sambal kicap. Tp gula pn pernah jg