bahagia atau sebaliknya...senang atau sukar..., hidup adalah untuk dinikmati...

Sunday, January 27, 2013

bunga untuk emak

Bunga kantan..
Untuk mak masak laksa atau asam pedas...

Segar dari taman belakang rumah norh..
12 kuntum termasuk yang dah kembang tu..
Yang dah kering/kembang kat rumpun pokok tu ada la lima, enam kuntum..

Bawak balik jugak daun pandan dgn daun kari..he he he..mak norh yang kat kg pun tak tanam macam ni..dulu2 norh suka berkebun tapi bukan nak memasak sangat pun..sekarang? Dengan lalang-lalang norh tanam ;p

Ok my dear all,
Norh balik kg dulu.. Happy holiday..
Take care ;)

Published with Blogger-droid v2.0.6

15 comments:

Farah Waheda Wahid said...

salam norh...singgah sini, jenguk2 dan follow norh balik... ^_^

norh said...

Salam
Tq farah ;)

whitecappuccino said...

cantik bunga kantan ni..biasa dr kg bawa ke bndar ni terbalik pulak...happy holiday norh

norh said...

tu la kak.. mak norh tanam tak mau menjadi sangat..

Acik Erna said...

assalam norh..betul tu...acik pun beli je bunga kantan ni kalau nak masak asam pedas

norh said...

Kalau saya pi jual, dah boleh dpt rm11..he he

nabila said...

dulu belakang rumah nabila ada pokok kantan ni,tapi dah kena buang. senang sikit nak buat laksa,tambah2 masa raya. haha. bungan dia cantik, :D

ANIM said...

Terbaliklah norh...org kg sekarang tak tanam sayur, tak bela ayam itik. Kita pulak yg suka...cam kak, asal tahu nak balik saja, mak akan kata, sembelihlah dan bw baliklah daging itik yg anim bela...hihi

jarimanis said...

wowww segar nya bunga kantan tu klau laksa sedap punya klau kt pasar x dpt yg segar mcm ni :-)

norh said...

*nabila

Untung sebenarnya bila berbudi pada tanah ni :)


*anim

Setakat tanam2an ni ok lg kak..tp kalau mcm kak siap bela itik lg, norh tabik spring la..he he


*jm

Mai la sp..boleh kutip terus dr rumpun tu..he he

Wak Gelas™ said...

wak pon sukak laksa asam pedas jugakk..,ahHKs

nea lopah said...

salam norh.. singgah sini, Bunga kantan kalau masak asam pedas n laksa mmg sedap.. ada aroma tersendiri.

the malay male said...

have a great journey

norh said...

*wak

saya dan bantai 3 pinggan hari ni :p



*nea lopah

wangi ja kan.. :)



*tmm

tima kasih :)

Kesuma Angsana said...

KA pun suka buat sambal sardin + bunga kantan ni