bahagia atau sebaliknya...senang atau sukar..., hidup adalah untuk dinikmati...

Wednesday, February 27, 2013

hilang 1, berganti 2

Tadi pagi terkunci dalam rumah sebab housemate dah keluar dulu dan kunci norh ada dalam kereta..
Norh keluar ikut pintu belakang dan ini adalah jarang2 berlaku ye..he he
Pastu nampak rezeki...
Alhamdulillah sekali berbuah dua pokok..pisang nangka ;)
Dan kalau perasan, ada sepokok yang dah berbuah tapi disebabkan buah dia atas bumbung jiran, jiran dan cantas tandan tu..takpe lah..yang tu bukan rezki norh.. Hilang setandan, diganyikan dengan 2 tandan. ..
Sebenarnya tak tebang pokok yang dah dicantas tu tapi tak sempat la.. :p
Abaikan semak samun tu ye..

Published with Blogger-droid v2.0.6

12 comments:

norh said...

Typo error la pulak..tak tau edit guna bloggerdroid ni..

*digantikan dengan 2 tandan
*sebenarnya nak tebang

Orga said...

sedapnya jantung pisang tu kalau rebus cicah dengan air asam, makan nasi panas-panas...

Nastyna said...

hhehehe saya faham, tapi dengna pembetulan yang dibuat, menjelaskan lagi keadaan.
ALhamdulilah rezeki pisang nangka ni sedap nyer kalau buat pengat.

norh said...

*orga

Saya tak pandai mkn mcm tu..tp pisang goreng nangka yang agak nak masak memang sedap..

norh said...

*nastyna

Fat finger..he he
Tak pernah try lagi buat pengat..

Erani Zuhran Mohd Nor said...

sket hari lagi leh ada menu pisang nangka pagi2....yeyeye

Fiza Rahman said...

Jantung pisang cicah ngan sambal kicap atau belacan sedap ni.

jarimanis said...

kalau tak terkunci dalam umah..mesti tak tahu kan pisang berbuah 2 kali..opssss salah...ehehe..pisang mengeluarkan hasilnya..eheeh

ANIM said...

haha..kak pernah alami kes yang sama. malangnya, kak takde kunci belakang rumah, lagi haru terkunci satu hari menanti suami balik.

p/s norh..jantung pisang celur cicah sambal belacan, sedapnya...

norh said...

*in syaa Allah kak era

Moga masa tu dah sampai target diet..he he

norh said...

*fiza

Sedap ye? Norh kurang biasa mkn jantung pisang ni..

norh said...

*jm

He he..selalunya bila dah tandan dah besar, baru perasan pokok tu berbuah..

*anim

Lagi ganas sehari terkunci..he he
Norh patut cuba la jantung pisang cicah sambal ni..