bahagia atau sebaliknya...senang atau sukar..., hidup adalah untuk dinikmati...

Sunday, March 20, 2011

ziarah

tadi bawa mak pi ziarah jiran kat hospital..
makcik ni sakit tulang..dan dia tak lalu nak makan..anak dia dok melayan tanya apa lagi yang mak dia rasa nak makan dan dia nak sempurnakan hajat mak dia...
pastu nurse datang nak suntik ubat..aduh, sakit weh aku tengok..padahal 2. 3 minit lepas tu, ubat meleleh keluar balik, tak masuk dalam saluran yg betul..hu hu 

kalau aku pi ziarah org sakit, kadang2 aku takut aku yg melebih2 sedih..kesian dengan kesakitan yg depa alami..
sebelah katil tu, ada sorang budak muda, sakit tulang belakang..dah bersimen badan dia..
katil2 lain pun penuh dengan pesakit..
hari ni aku tak sempat nak pandang graf kat papan kenyataan tu..nak tengok brapa percent katil yang diguna..selalunya graf kat hospital sbrg jaya ni akan jadi lebih dari 100%..maknanya, orang yang sakit adalah ramai..

aku ni, demam pun tak mau..sebab kalau aku demam, sakit yang teramat..
ku berdoa padaMu Ya Allah, agar dikurniakan tubuh badan yang sihat dan dijauhkan dari segala penyakit..Amin

16 comments:

Nasriq said...

takut ngan jarum gak...huhu...

Rozali said...

Assalamualaikum Norh

Amin amin amin
moga dikurniakan kesihatan yg sempurna
supaya lebih khusyuk beribadat

Wassalam

gedek! said...

Ziarah orang saket tu pon kira ibadah , kamu tau?

budak yang baek, kamu...

Syeeda Sobbihi said...

tkut ngan hospital.. ngan ubat.. hehe

MasZuber said...

melawat org sakit begitu menginsafkan bagi saya..

DeLancrettLurpak said...

saya pun sama, saya akan feeling syahdu lebih sikitt.. pastu masa nak balik, mesti kebil2 mata, sebab menahan diri dari nangis, hehehe

Gentleman Frog said...

salam,

biasala bila dah berumur.

As-Syams' said...

kalau masuk spital saya sgt suke tgk dokter yg hensem2 dan comel2 tp sgt xsuke dan fobia bila tgk jarum.

norh said...

*Nasriq

saya tak takut, cuma ngeri ja..he he

norh said...

*Rozali

Waalaikumussalam atuk

Amin..
mudah-mudahan ye atuk..tolong doakan ye..

norh said...

*gedek

budak yang baekkah saya? he he
kebaikan setakat yg termampu sahaja..

norh said...

*Syeeda

ubat tu mainan saya, dah tak takut..he he

norh said...

*MasZuber

mengingatkan kita, ada yg lebih derita dari kita..

norh said...

*Gentleman Frog

salam,

bila dah berumur,
bermacam2 penyakit, fizikal mahupun mental..ye dak?

norh said...

*As-Syams

dr sekarang muda2 sangat..kurang berkenan
*ngeh ngeh*..

norh said...

*DeLancrettLurpak

betul3x..
ada sekali tu, masa melawat mak sedara, air mata dok bergenang2 ja tunggu nak jatuh..