bahagia atau sebaliknya...senang atau sukar..., hidup adalah untuk dinikmati...

Saturday, May 14, 2011

setapak demi setapak

Salam hujung minggu semua..
dah lama tak menulis diari ni.. :P
pagi ni baru sedar kengkawan dok bercerita pasal blogspot tak ok semalam..
lately ni, kepala dok ting tong dengan keja..
balik rumah, isyarat badan adalah *letih*letih*letih*...
cuma mampu jadi silent reader ja..
komen yang mana2 mampu ja..
nak buat entry, telah lah.. rasa berat ja...
sebenarnya hajat di hati nak meluahkan jugak dalam blog ni dek banyak hal2 yang berlaku, banyak ilmu2 hidup yang baru...yang mana kadang2 hal ni semua aku tak termimpi pun nak lalui...
tapi semua tu hanya tersimpan dalam memori ja sekarang ni..haishhh
bagi aku, untuk perjalanan hidup ni, selangkah itu bukannya mudah..besar atau kecil halangan untuk apa2 jua masalah, tetap perlukan akal untuk memberikan respons..respons yang terhasil mungkin lebih baik, mungkin jugak bertambah buruk..berturutan lagi akal bekerja demi untuk teruskan langkah ni..walaupun hati cuma mahu dibawa arus hidup...
doaku pada Dia, agar dipermudahkan segala urusan dan dikurniakan kesihatan untuk aku melangkah setapak demi setapak...

p/s: salahkah aku rasa hidup di dunia ini tidak indah?

5 comments:

Kakzakie said...

Cari keindahan disebalik keluhan dan keletihan. Lumrah kehidupan banyak warna-warninya....

whitecappuccino said...

semuga kita akan terus melangkah dgn keizinanNya

Nasriq said...

:)

hoho... cari la yang indah2 tu...

DeLancrettLurpak said...

kadang2 mmg kita rasa hidup ni tak berapa nak indah.. tapi kalau kite pikir yg indah2, confirm jadik indah balik..:-)

Erani Zuhran Mohd Nor said...

indahkan hidup dengan relaxkan diri.. pi la cuti