bahagia atau sebaliknya...senang atau sukar..., hidup adalah untuk dinikmati...

Saturday, December 25, 2010

reaksi badan

dari hari khamis malam lagi, aku rasa sakit kepala..dah lama tak sakit ni..aku takut sesekali sakit, teruk bukan main lagi..terpaksa bertahan sebab banyak kerja hari jumaat..Aku minum air masak banyak2..berkira2 nak telan ubat..dah beli tapi sampai ke petang..aku tetap bertahan..lagipun kerja banyak, otak kurang berpikir pasal sakit..kesian kat badan aku ni ye..tak mengapa, bertahan dengan sistem pertahanan diri adalah lebih baik dari bergantung pada ubat..ye tak? 

kenapa tiba2 sakit kepala ni? antara sebab yang aku agak adalah;
1. stress; banyak keja hujung2 tahun ni..
2. cuaca tak menentu..panas terik, tiba2 hujan sampai ke malam..panas yang macam ni memang tersangat panas..
3. makan suka2 hati ja..tak tentu masa..angin satu badan, naik ke kepala..

apa2pun, aku kena pesan pada diri, tak boleh sakit semalam sebab housemate ajak pegi barbeque anjuran colleague dia..walaupun segan, tapi join jugaklah..rezeki jangan ditolak.. :)

3 comments:

MasZuber said...

selamat makan..:)

yusuf mujahidin ™ said...

:)

norh said...

mas zuber & yusuf,
dah selamat menjamu selera :)