Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ad

Saturday, May 7, 2011

mesin basuh

lama dah aku nak buat entry ni tapi asyik tertunggak ja..

merujuk kepada entry ni;  'D.I.Y'  bermaksud 'do it yourself' ataupun 'destroy it yourself' bak kata uncle gedek ..he he he

tujuan aku beli benda2 tu adalah disebabkan aku telah membeli sebuah kelengkapan rumah..iaitu sebuah mesin basuh..



dalam banyak2 kelangkapan rumah ni, satu benda ni saja yg aku tak beli lagi sebelum ni.. aku basuh baju hari2 or selang sehari, jadi tak la terasa sangat.. pastu lately ni, aku hanya sempat (??? dok main internet sempat la pulak) nak basuh baju hujung minggu..kalau sempat nak basuh hujung minggu, maksudnya 2 baldi, aku dah jadi malas..dah berulang kali macam tu..baru la rasa macam kena buat langkah susulan ni.. actually dulu2 aku berangan nak mintak bakal suami aku belikan, sebab yg takdak lagi dalam rumah aku cuma benda ni ja, yg  lain semua dah complete ..tapi, dah takdak jodoh lagi kan.. jadinya duit tetiba yg aku dapat awai bulan hari tu, aku beli la mesin basuh ni...nampak jugak harta dak? kalau tak beli harta, duit tu alamat nya aku selamat masuk perut, dak pun abih ke baju2.. 

waktu nak beli tu, aku tanya salesman, boleh terus sambung ke paip kat tepi sinki ke? dia kata boleh..tapi bila sampai, orang yg pasang tu cakap, u kena ada kepala paip yg jenis biasa, bukan jenis yg baru2 ni..alah..ni yg leceh ni, beli barang tapi tak boleh guna..frust la jugak..mula memikir nak cari tukang paip, tapi aku sayang nak pecahkan dinding or nak buat piping sesuka hati..agak2 aku cukup duit nanti, boleh terus renovate dapur dan buat piping yg cantik2 or extend belakang rumah yg dah naik semak samun tu...hu hu hu..bila masa aku simpan duit utk buat renovation ni? (mimpi di siang hari :P) ... setakat ni, rumah yg aku 'pinjam' dari bank ni, maintain sedari asal ye..kiri kanan jiran2 dok buat renovation, banyaknya duit depa...


dan akhirnya berbalik pada cerita asal, mesin basuhku dapat berfungsi secara automatik tanpa kos penambahan yang banyak... :))

17 comments:

NasQ said...

wuaaa...semuanya lengkap... ada borang kosong lagi tak? nak isi la...

Cik Puan Syeeda said...

bestnya ada harta2 sendiri.. :)

Misz-ella said...

pasni dah tak susah nak cuci baju lagi. hihi.

Scha406 said...

tahniah sbb da lengkap! ehehe

uncle gedek said...

uncle basoh baju kar sungai...

sambel berkemban...

(uncle mengada-ada kan cerita)

h4ni3 said...

tinggal cari calon jelah ni.. hehehe

pasni, akan ada lebih banyak masa la nak main internet??? ;)

norh said...

*Nasriq

sila hantar resume..ha haha

norh said...

*Syeeda

kalau tak, tak nampak pulak tiap2 bulan duit gaji tu..

DeLancrettLurpak said...

huiii kagum aku! ko boleh idup takdak mesin basuh selama ni.. kagum kagum!!! benda pertama yg aku beli masa masuk rumah sewa hari tu adalah benda ni..

balik Malaysia nanti, rumah aku siap la, tapi mana aku nak cekau duit renovate rumah, pasang wardrobe segala, huwaaa tensi!

norh said...

*kak chik

saya dah sedar yg sy semakin malas membasuh..mendobi hanya seminggu sekali..he he

norh said...

*sha

dari faktor material, Alhamdulillah..

norh said...

*gedek

uncle, apa kata uncle buat entry gambar uncle berkemban kat sungai..he he

norh said...

*h4ni3

he he..nak cari kat mana tak tau!! :P

lebih kurang mcm tu la tapi lately ni, sangat menggunakan minda waktu kerja, so, balik umah dah letih nak berinternet..

norh said...

*DLL

tu lah..bila di pikir2 kan dah 10 tahun, aku pun rasa kagum gak dgn diri sendiri..he he

takpe, janji dah ada rumah..bab2 renovate tu, kita buat bila duit dah terlebih2 sangat..he he he

ummu said...

assalamualaikum Norh
besar jasa si mesin basuh, kan Norh
kalau nak menyental sendiri, mahu makan masa ...

Dr K said...

Apa?? Selama ni u basuh tangan lah ya? Hahaha..bagi saya dua benda yg mesti ada dalam rumah, on the 1st day...fridge & washer ni...

Takpe, lepas kawin nanti minta husband u washer yg lagi besar, siap dgn dryer sekali..ekekeke

Cik Ina Do Do Cheng said...

Tak sangka ye selama ni Norh guna tangan. sekarang ni senanglah sikit ye.besar washing machine Norh tu.