bahagia atau sebaliknya...senang atau sukar..., hidup adalah untuk dinikmati...

Monday, September 5, 2011

kisah benar

seorang bapa dimasukkan ke ICU pada pagi 1 syawal
koma dan dikenalpasti menghidap kanser usus 
selamat menjalani pembedahan tanpa keluarga di sisi
keseorangan di wad tanpa anak2 dan isteri
yang berada di rumah menyambut syawal
anak2 sedara mampu menziarah
ke mana anak2  sendiri
hatta menjawab panggilan dari pihak hospital pun tak sudi..


sebuah kisah benar untuk direnung-renungkan...

8 comments:

bujal X said...

sedih.

Nazri Razra said...

Mintak2 ler tak jadi kat teman gitu..

Selamat Hari Raya
Maaf Zahir dan Batin..
Tumpang lalu kat blog ni..
Teman numpang glemer sket..
Auuummm!

Rozali said...

Assalamualaikum norh

kita didik isteri dan anak2 dengan iman...Insyaallah..tak terjadi sebegitu

Wassalam

Tukang Karut said...

cait! orang macam ni patut ditembak je...

whitecappuccino said...

sedihnya...salah siapa sebenarnya jadi begini?

Yati said...

Kisah benar? Mungkin si bapa pernah melakukan kesalahan besar kot terhadap isteri dan anak-anak? Tapi sebesar mana pun salah, dia tetap bapa dan suami, kan.

Cik Ina Do do Cheng said...

alah ciannya, susah nak cakap benda-benda cam ni. semoga anak dia insaf.

Papa Mifz said...

hmmm...sanggup anak2 x hirau si ayah yer...pelik...