Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ad

Wednesday, December 12, 2012

Winter @ Beijing 3 : Forbidden City 2

biar gambar bercerita :)
(selalu pun macam ni kan..he he)
kalau bosan, sila tekan  x kat atas tu ye.. :P





 penuh dengan ukiran naga






 tempayan gergasi
untuk mengisi air
kalau2 ada kebakaran, boleh diguna untuk padamkan api
musim sejuk, boleh dipanaskan..kat bawah tu ada tempat untuk nyalakan api
tempayan ni asalnya disalut emas, tapi sewaktu perang, omputih kikis emas ni bawak balik negara depa..









dah pudar ditelan waktu

paling banyak bilangan binatang kat hujung bumbung ni, paling tinggi bangunan tu..






cadar bilik maharaja/maharani

kat dalam bilik maharaja/maharani..tengok dari luar ja..


tombol pintu

taman di bahagian belakang



enjoy!!


Post a Comment