Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ad

Friday, September 2, 2011

cornflakes madu

yummy... sehingga habis berbalang2.. :)
dalam banyak2 kuih or kerepek raya kat umah, cornflakes ni yang paling laku..
sebenarnya tahun ni aku tak berhajat nak buat kuih pun.. sebab masa bergerak cepat/aku bergerak lambat..tak sempat nak pikir panjang pasal raya...

tapi minggu2 terakhir tu, mak tanya, dah buat kuih apa dah? aku bagitau tak buat apa pun..mak tanya lagi tak buat jejari oat ka? 
ooo ohh
takkan aku nak buat don't know ja kan..

demi mak..
kena plan last minute beli barang nak buat kuih raya..dalam banyak2 kuih raya, kuih ni ja aku selalu buat..yang lain2 tu ikut mood..satu lagi kuih yang aku tau buat, cornflakes madu..dah alang2 nak buat tu, aku buat ja la cornflakes tapi kali ni memang simple betul lah ..tak letak apa pun, melainkan cornflakes dan madu saja, pastu tabur gula kaler2...buat pun dah hari sabtu minggu last puasa tu.. 

walaupun simple tapi cornflakes tu la yang paling sedap dan menawan semua..bukan aku cakap sedap, anak2 sedara dengan tetamu yang makan la, aku tak jamah pun.. adik yang meniaga kuih pun kata cornflakes ni sedap lagi compare dengan yang dia ambik dari kawan dia untuk meniaga...

rasanya dalam hidup kita pun macam tu jugak kan..tak semestinya hal2 yang nampak advance saja yang boleh buatkan kita senang hati dan orang lain pun senang hati..lebih simple, lebih tenang, lebih tenteram jiwa...

bak kata orang putih, less is more.. :))

16 comments:

whitecappuccino said...

anak2 suka conflakes madu tapi taun ni pun tak buat juga..

Cik Ina Do Do Cheng said...

Norh, akak tahu norh kat sana mesti singgah rumah Norh, akak baru je sampai ni.

conrflake madu tak pernah buat lagi, budak-budak sukakan.

atuk said...

Assalamualaikum Norh

kalau yg sedap dah habis...macam mana saya nak datang raya...he he he

"TAQABBALULLAH MINNA WAMINKA"
(Semoga Allah menerima amalan kami dan amalan kamu)

Wassalam

NasQ said...

hoho... cakap je la puji diri sendiri... hoho...

norh said...

*WC

akak mesti pandai buat kuih yg lagi best nih.. :)

norh said...

*kak ina

la..dah sampai balik sana ke? lain kali nak datang msg la..boleh bawa akak mkn2..

norh said...

Waalaikumussalam atuk

ala, kalau atuk nak datang, boleh ja sy buatkan..kejap ja..he he

Amin..

norh said...

*TK

sort of..muahhaha

Zul fattah said...

tahun ni, tak makan lagi .. haha..
salam kenal

Eiza GreenAppleKu said...

Ramai juga peminat cornflakes madu nih ya. Saya kalau buat tak sempat masukkan dlm paper cup..... haha..

h4ni3 said...

air tangan norh tu yg buat sedap tu
;)

norh said...

*zul

jemput makan :)

norh said...

*GA

oh, ini kes serius..he he

norh said...

*h4ni3

disediakan dgn penuh kasih sayang..ha ha

uncle gedek said...

uncle lebih suka hadiah kecil dalam kotak cornflakes...


hehe

Bunga said...

betul2..simple pun leh sedap gak..hahaka..