bahagia atau sebaliknya...senang atau sukar..., hidup adalah untuk dinikmati...

Sunday, September 11, 2011

sisi lain

ada teman pernah buat pernyataan..
hidup norh mudah sahaja kan..

itu yang terlihatkan..
tapi ada sisi lain yang tidak kelihatan 

sisi peribadi yang kurang bernasib baik
sisi yang banyak dipilih olehNya untuk dijalankan ujian
sisi yang ditawarkanNya untuk menjadi kesayanganNya

mungkin tiada yang pernah menyaksikan tangisan
tapi kenyatan, air mata itu 
peneman kesedihan

mungkin tiada teman yang pernah sedar saat kesedihan
hanya pada Dia pilihan untuk mengadu..

biarlah hanya senyuman dan tawa untuk teman2..

adakala

lebih selesa memilih untuk tidak melayan 

namun sebagai, insan, yang dikurniakan perasaan..sedih itu wujud..

dan tiba-tiba, titisan tak tertahan ke pipi
hati tak mampu berbohong pada diri..

sebagai insan yang lemah,
redha itu yang terbaik, walau tak sesenang ucapan...

13 comments:

Tukang Karut said...

orang selalu mentafsir sisi yang bahagia je kann...

gedek! said...

ujian tu yang selalu complete kan kita....

MulutPayau said...

mmng kalau boleh kita nak bahagiakan semua orang ....biarpun dalam hati hanya Allah saja yg tahu...

GreenAppleKu.com said...

kita di uji kerana Allah sayangkan kita dan DIA tahu kita mampu menghadapinya.

TEKADKAN SEMANGAT BILA RASA NAK RUNTUH...

BonekadalamChermin said...

bertabahlah...



Dia Maha Mengetahui.

gadisBunga said...

orang itu belum kenal dunia...

insan_marhaen said...

tkasih kerana cari dan singgah blog IM.

hidup memang tidak sama antara kita dan masing-masing punya kisah dan susah tersendiri

whitecappuccino said...

semua itu ujian untuk kita..

bunga said...

semua ujian dan ujian tu mmg leh harungi..hehee

miloais said...

manusia hanya melihat luaran
tak siapa pun tahu apa yg ada di dalam hati kita...

hanya Dia yang tahu
dan lebih mengetahui..

banyak2 bersabar my dear!

Matahari said...

saya doakan awak berjaya dunia akhirat, amin...:)

Yati said...

Itu la dia. Orang tak tau apa masalah kita. Tapi takpe, Allah tahu apa yang terbaik untuk kita. :)

Cik Ina Do Do Cheng said...

Norh selagi hidup kita tak pernah khianati dan busuk hati pada orang lain, itu dah terbaek.Apa pun yang orang kata anggaplah manusia ni bermacam-macam.