bahagia atau sebaliknya...senang atau sukar..., hidup adalah untuk dinikmati...

Monday, November 15, 2010

diskaun 4 kupang

isnin 15/11/2010,
seperti pagi isnin2 yang lalu, aku terus ke kilang dari kampung.
on the way nak pi keja, aku singgah kat kedai makcik dan pakcik ni..kuih2 depa sedap2 belaka..
antara kuih yang aku suka; tapai, apom lenggang & roti sardin..
mula2 aku nak ambik 7 keping pastu tak jadi.. aku tambah lagi sekeping so that aku kena bayaq rm2.40..
aku nak elak dari pakcik tu bagi diskaun sekupang.. selalunya dia suruh aku bayaq rm 2 saja utk 7 keping kuih..
alih2 tadi pagi dia cuma nak terima rm2 ja utk 8 keping tu.. aku serba salah..
walaupun cuma jual kuih tepi jalan tapi masih mampu bagi diskaun..
aku merenung sejenak..

6 comments:

SURIA AMANDA said...

mcm tu la caranya nak ambil hati pelanggan..supaya pelanggan kekal dtg berkunjung ke gerai dia..takper la..dia ikhlas tu..

norh said...

tapi naik segan dgn dia..patutnya org yang lebih muda sedekah pada yang tua..

aima in luv said...

baeknya pakcik makcik 2....
awk beli la selalu.. boleh tlg pakcik makcik 2 balik.....
hehe

norh said...

nanti kena beli 10 terus, baru dia tak leh bg diskaun utk sy.. he he

Syeeda Sobbihi said...

doa la kat dia smoga dimurahkan rezeki lagi! he

norh said...

InsyaAllah..org macam depa rezki takkan putus.. :)