Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ad

Monday, February 28, 2011

kerja dari bawah

pagi2 hari ni, topik kat hotfm..kerja dari bawah..

aku mula-mula keja dulu dari bawah jugak,
..lebih kurang seminggu menganggur, pastu dapat keja sebagai microbiologist,
tapi masuk keja, kena jadi cleaner, cuci 'media plates' yang dah digunakan..
demi nak cari rezeki, tak kisah la.. 
dalam masa tak sampai setahun, senior resign dan aku yang masih tak penuh dengan ilmu nak buat keja ni kena jadi ganti depa..pastu bos tersangatlah garang..entah brapa kali ntah menangis kena marah dengan dia... 
tapi dek kerana garang dia tu lah, banyak yang aku belajaq dengan dia.. 
aku ingat lagi, lepas kena marah, selalunya dia akan mai pujuk balik..dah la tapak kaki tak dengaq, tiba2 dia ada kat belakang..hu hu

antara kata2 dia; 
'you have to determine what u want to be another 5 years, another 10 years..'

masa dia tengah motivate tu, aku diam la..kan baru sedih lepas kena marah..tapi kalau aku jumpa dia sekarang, aku akan cakap;


sir,
'i do remember your words..even though i don't want to, but i need to be that somebody...'









10 comments:

atuk said...

Assalamualaikum Norh

ramai orang yg asalnya bekerja dr bawah juga
termasuk saya...he he

Wassalam

Cik Ina Do Do Cheng said...

Ye Norh kalau kerja dari bawah duluu , banyak penglaman yang dapatt kita timba.lepas tu kalau ada visi jadi boss besar, tak de lah kekok nak buat kerja.

BonekadalamChermin said...

:)


touching betol entri ni

its good pun kalau mula dari bawah
supaya kita kenal tanah yg dipijak


.

DeLancrettLurpak said...

Sekarang kerja kat mana?

miloaiskurangmanis said...

kerja dari bawah - dapat menimba pengalaman dan menambah ilmu.... tak susah bila dah sampai ke atas - nak delegate tugas pun mudah - sebab dah tau scope keja macam mana....

norh said...

*Rozali

Waalaikumussalam atuk

bekerja dari bawah buatkan kita 'sedar'..

norh said...

*Kak ina

setuju dengan akak..
kalau anak buah tanya, kita tak terkial2 nak beri jawapan atau tunjuk ajar..

norh said...

*BonekadalamChermin

:)
bersyukur dipilih untuk kerja dari bawah..merasa sendiri keperluan kerja tu..

norh said...

*DeLancrett

keja kat kilang ubat..

norh said...

*milo

yup..delegation tu lebih mudah..kita dapat tau dan plan staff yang capable utk job scope tu..