bahagia atau sebaliknya...senang atau sukar..., hidup adalah untuk dinikmati...

Sunday, November 14, 2010

Benarkah usia itu hanya angka?

Sila la membaca artkel di link ni, tulisan saudara Norden Mohamed..

benarkah-usia-itu-hanya-angka

kebelakangan ni aku banyak tertekan pasal kerja..terasa banyaknya tanggungjawab..
dulu waktu muda2, tak perlu pikir banyak, cuma tunggu terima arahan ja..kan senang mcm tu..
dulu2 muda? tua sangat ka aku sekarang ni?
31..nak kata muda, aku tak rasa aku ni muda lagi dah..nak kata tua, tak la jugak..
pertengahan la ya..
tapi kalau aku jumpa kawan2 baru atau supplier, kebanyakannya tak sangka umur aku dah 31..
nak tergelak pun ada..nak bodek ka? tak kot rasanya..
maksudnya usia biologi aku muda tp usia psikologi aku dah tua kot no..
kadang2 aku rasa macam tak terlarat dah nak 'berlari'.. tapi bos aku selalu buat ayat ni kat aku..
"u masih muda..u patut lebih agresif"..
buat masa ni, aku terasa letih..terasa tak mau buat sasaran untuk yang tinggi..cukup lah dengan status aku sekarang ni..ini pun tak tertanggung dah aku..

bila aku baca balik ayat2 di atas ni, usia spiritual aku masih muda kan..
luahan saat aku tak bersemangat..
aku cuma insan yang punya kelemahan...

2 comments:

Cik Kertas said...

ye,usia hanya angka.tambah umur,maknanya tolak usia.phm x?hehe..xpe jji jiwa muda.. :)

norh said...

bertambah kurang usia nak balik ke 'sana'..