Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ad

Friday, November 5, 2010

sesi jelajah show house

Sejak2 PM bentang belanjawan 2011 hari tu, housemate aku semangat nak beli rumah..aku lagi la menghangatkan hati dia utk beli rumah..bayangkan la tak payah bayaq 10 percent down payment..best tu!!..

rumah pulak banyak kat sungai petani..apa lagi sesi jelajah show house la..dah lama aku tak buat 'hobi' ni..dulu2 aku suka pi show house, tengok macam mana depa buat deko rumah...konon2 nak balik design rumah sendiri..he he he

bila pikiaq2 pasal kos..sampai situ ja la ..takpa la..pelan2 la kan..ada rezki, boleh la dapat macam dekorasi idaman.. :) ...sabaq separuh daripada iman..

tadi kami pi tengok rumah kat bandar mutiara..95k..teres..ok gak..owner dia beli 99k tapi sebab depa transfer pi kl, dan nak jual jugak..so rumah tu dia nak juai jugak walaupun kurang dari harga beli.. tapi keadaan rumah tak berapa menarik perhatian... maka, bergerak la kami pi melilau kat bandar puteri jaya dgn bandar seri astana...

aku dah jadi mcm jurujual rumah seri astana pulak..mana daknya, dulu2 dok berulang alik masuk rumah contoh..dah hafal sekali dengan harga setiap model rumah tu..he he he..

aku paling berkenan dengan design show house rumah seri astana..
aku akan terus berangan dan berangan utk buat deko yang ala2 macam gambaq di bawah ni..
berangan tak kena duit kan..he he he :)

















1 comment:

Ms kertas said...

saya sudah sampai tahap getar kepala..
nak sgt2 rumah nih..sekarang dlm walking2 tgk rumah..ye kene rajin2 tgk internet n jln2 tgk signboard yg pemaju pacak..
saya down to the core dah ni..nak2 tgk deco yg cun.huhuhu