bahagia atau sebaliknya...senang atau sukar..., hidup adalah untuk dinikmati...

Wednesday, October 27, 2010

dulu-dulu

susah sungguh jadi orang dewasa ni kan, banyak hal2 yang kena pikiaq.. pasai tanggungjawab, keja, hutang2, konflik2 dan yang sewaktu dengannya lah...
tak macam waktu kecik2 dulu..rasanya tak pernah pikiaq masalah pun..waktu dulu2, mana da tuisyen macam budak2 zaman la ni..dulu2, aku tak buat keja sekolah pun..yang aku tau, balik dari mengaji quran, tunggu kawan2 mai depan rumah..pastu buat geng, main la macam2, antaranya; toi (galah panjang), tuju kasut, aci sembunyi, zeropoint, jengkek,..dan yang paling mencabar aku rasa, main perang senapang bemban..sakit weh kena tembak..
budak2 la mesti tak kenai dah permainan2 kampung ni... la ni, aku tengok anak2 menakan aku mana main dah mainan2 tu.. jadual depa; pi tuisyen..pastu main game komputer...bezanya zaman aku dengan zaman la ni..dalam erti kata lain, dah semakin tua la aku ni.. :P
ooh satu lagi aku nak cerita, dulu2 aku selalu mandi laut.. rumah aku dulu dekat dengan pantai, la ni dah tak dak pantai sebab tumbuh pokok api2.. jadi petang2 aku boleh p mandi laut walaupun mak aku melarang..biasala ..balik pandai2 la cover.. :))
tak lupa jugak, pengalaman cari kerang dalam selut dekat pantai tu..mana nak dapat dah pengalaman tu la ni.. 
nostalgia betul la..

No comments: