Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ad

Saturday, October 23, 2010

Key Result Areas (KRA)

Definition of Key Result Areas (KRA)
refer to general areas of outputs or outcomes for which the department’s role is responsible.

Importance of KRAs
• Set goals and objectives
• Prioritize their activities, and therefore improve their time/work management
• Make value-added decisions
• Clarify roles of department or individual
• Focus on results rather than activities
• Align their roles to the organization’s business or strategic plan
• Communicate their role’s purposes to others


 ______________________________________________________
Awai bulan hari tu, masa monthly presentation bos dah remind pasai KRA next year.. bos pesan siap2 la buat draft KRA next year for review..skali dgn Gantt chart ya.. hu hu hu .. KRA dgn Gantt chart thn ni pun entah jadi apa..banyak sangat unschedule task yg masuk..tetiba dah nak hujung thn pulak (tetiba?? *masa cepat sangat berlalu la ni*)..pada masa yg sama, entah mcm mana pulak Malaysia boleh jadi titik tumpuan bagi parent company tempat aku keja ni (*of course melalui review plus potential yg ada pada Malaysia ni kan :) *wink*wink*)..ini membawa maksud keja aku akan berlipat entah brapa kali ganda la tak tau.. baru ja berangan thn depan nak touch up dgn lebih elok lagi utk apa2 yg masih kurang.. dah jadi titik tumpuan tak pa la jugak, sekali depa punya wawasan sangat2 la menggunung tinggi..bukan ku tak suka pada berita positif ni tapi memandangkan industri yg aku ceburi ni...hmmmmm..hanya rakan2 yg berada di dlm industri ni saja yg memahami..semua2 ni nak meningkatkan BP aku la ni..hu hu hu.. 


oleh itu, aku kena la seimbangkan dgn KRA utk diri aku sendiri jugak kan...jadi, wishlist aku utk thn depan pun aku dah kena pikiaq2 dari la ni... antaranya...


1. percutian ke mana2 pulau
2. universal studio, singapore
3. khat 4 Qul yang dah lama aku admire
4. ?
5. ?
6. ?
7. ?


wishlist 2011 to be updated...

No comments: